torsdag den 17. juli 2008

Mere om landlivet

For nogle dage siden viste jeg fotos af idyllen. Nu skal man jo ikke tro, at man kun går og dikker sine får under hagen. Der er også lige noget arbejde forbundet med at have får.

Noget af det tungeste er mugning. Mine får skal jo have et tiptop liv, så de går i dybstrøelse hele året. Dvs. at der lægges frisk halm ovenpå jævnligt, men det gamle får lov at blive liggende. Det giver smaddergod varme, og så er det selvfølgelig blødt at ligge på. Det er næsten Dunlopillo :-)

Sådan en 50 cms møg er lidt tungt. Godt jeg har min søde far! Jeg tror, han heldigvis nyder at komme på landet og gå i barndom. Man er vel ikke bondefødt for ingenting.

Han tager i hvert fald også gerne en tur på havetraktoren med piben i munden, når han kommer på besøg. Boys and their toys!
Ja, sådan ser en økonomidirektør ud, når han holder fri ;-D
Men idyl er her jo selvfølgelig i læssevis. Her følger lidt i nærstudie.

Ingen kommentarer: