mandag den 14. juli 2008

Flyttedag

Det går så godt med Chaya og hendes hvalp, at jeg allerede har flyttet dem ud i køkkenet.

Det er selvfølgelig også varmere vejr end da jeg fik mine to foregående kuld i marts måned i henholdsvis 2004 og 2005. Der lå sne da mindst det ene kuld blev født.

Mor og barn bor nu i et cabana crate under spisebordet i køkkenet.

De andre hunde er meget nysgerrige, men mor Chaya tillader ikke at de kommer nær. Her står de og kigger længselsfuldt ind i køkkenet. De føler sig også lidt forsømte og udbeder sig mere af min opmærksomhed tak. Tror også jeg er ved at have mere overskud til dem efterhånden.

Eftersom hvalpen dog er noget yngre end de plejer at være når de kommer ud i køkkenet, har jeg flyttet kurven med også. Det burde sikre hende ekstra mod evt. træk.

Det er også bedst, at hun ikke er i alt for stærkt lys, når hun begynder at åbne øjnene. Det er i hvert fald hvad alle de kendte engelske sheltieopdrættere skriver i deres bøger. Og der er dejligt mørkt inde i det overdækkede crate.

Chaya ser da meget tilfreds ud med sin nye lille hule, synes I ikke?

Ingen kommentarer: