fredag den 4. juli 2008

Mød Moslingen

Ja, det kalder jeg hende indtil videre.

Kl 5.15 skete det... og det blev kun til et enkelt vidunder... men jeg er sikker på hun er et pragteksemplar ;-D

Hun er i hvert fald en særdeles aktiv og meget viljefast ung dame, der moser rundt og brokker sig højlydt, hvis hun ikke kan komme frem i verden.

Min mor er første vælger, så jeg regner med at tøsen her skal til Virum. Hun er i hvert fald foreløbigt reserveret.

Og lur mig om ikke Ronjas dynasti fortsat består af lutter sorte sheltier, på trods af at jeg parrede hele to tæver med noget andet end tricolour. Jamen, er det da ikke forunderligt. Gitte Hoff svarede at de sorte er alligevel også de dejligste (hehe, jeg elsker også de sorte, Gitte), og min kusine synes de sorte er de smukkeste... så ja, det er ikke så ringe endda med alle de sorte Shetla'er.


Til venstre ses barselsstuen. Chaya og bæbs har en kurv i brusekabinen, og jeg har en madras på gulvet. Badeværelset er min foretrukne barselsstue fordi her er gulvvarme, så selv hvis en hvalp skulle hænge fast i mor og ryge med ud af kurven, så bliver den ikke kold. De første levedage er afkøling en væsentlig risikofaktor for hvalpe, så det er vigtigt at undgå.

Her ses Moslingen ved mælkebaren.
Tænk, en to timer gammel hvalp, der kan næsten stå på bagbenene...

Ja, ja, man oplever hele tiden noget nyt.

1 kommentar:

Bluedog sagde ...

Hej Nanna
Tillykke med den lille tumling, hun ser meget fin ud. Det ser ud til at hun er rigtig flot tegnet. Dine sorte tøser og deres afkom er ualmindelig smukke, de smukkeste tric's jeg har set.....altså lige bortset fra Dooby selvfølgelig;o)
Mange hilsner
Vicky