lørdag den 12. juli 2008

Update fra barselsstuen

Chaya i kurven med sin hvalp Jeg har ikke de helt store nyheder at berette. Der er fred og ro i barselsstuen. Chaya og hendes hvalp virker til at trives. Her er et par fotos fra i går, hvor den lille var præcis en uge gammel.

Hvalpen tager nu godt på hele tiden. Chaya er faldet helt til ro i rollen som mor. Hun er tydeligt meget stolt af sin lille. Men jeg fortæller hende jo også hele tiden hvor fin en hvalp hun har lavet og hvor dygtig en mor hun er ;-)

Nu Chaya kun fik een hvalp og Rina ingen, stillede jeg min mor lidt betingelser mht udstilling og avl, hvis hvalpen udvikler sig til det. Det kunne jeg ikke rigtig få et rent tilsagn om, så jeg har besluttet at reservere hende til mig selv foreløbig. Hvalpen sover skønhedssøvnFor tænk, hvis jeg ikke får andre. Man ved jo knageme aldrig. Dermed stryger jeg Selma fra navnet. Min mor skal jo have lov at have sit kaldenavn til den hvalp hun evt. anskaffer sig.

Det er hårdt at byde en ventende hvalpekøber, men man må prøve at forstå at som opdrætter arbejder man ihærdigt med sin linje. Og det er vigtigt for én at have avlsmateriale at fortsætte med. Jeg havde ikke lige forestillet mig at to parrede tæver skulle resultere i en eneste hvalp. Min forrige kuld var immervæk på seks!

Ingen kommentarer: