onsdag den 20. februar 2008

Konditionsforbedring

Som bekendt er intet så skidt at det ikke er godt for noget...

I søndags opdagede jeg jo at Breezy ikke var så fit som jeg havde gået og troet. Og sikke et held... altså, at jeg opdagede det! Jeg ser gerne at hun får en god og lang alderdom ligesom Ronja. Nu er det bare at sørge for at få forbedret hendes kondition, så chancerne for en god alderdom højnes. Og nu jeg er i gang, vil jeg også sikre mig, at Chaya er i god form. Vi er nemlig tilmeldt agilitykursus hos Tina Chester i påsken.

Mandag cyklede jeg derfor med Chaya, sådan som beskrevet for start-fasen i min lettere bedagede artikel om konditionstræning . Breezy løb jeg med, fordi det er mindre hårdt (mit tempo!) end cykling; og hun havde jo været til konkurrence dagen før.

Hyllekrog tange fra luftenTirsdag kørte jeg til Hyllekrog tange, hvor alle hundene kan være løse langs stranden indtil 1. marts, hvor tangen lukkes af hensyn til fuglene.

Etzi og Rina løb mindst fire gange så langt som jeg gik, og vel at mærke frem og tilbage for fuld skrue efter mågerne ude over havet. De er dejligt nemme at konditionstræne ;-)

Alle hundene fik lavet en masse gode spurter. De elsker at løbe om kap. Jeg har bare ikke tilladt det meget længe, fordi Etzi og Rina gladeligt løber flere hundrede meter væk og uden for hørevidde, og det har jeg ikke nerver til. Ikke at jeg er bange for at de skal løbe væk; men jeg har en forfærdeligt indgroet rædsel for at der skal komme store bidske hunde og angribe mine små og søde men potentielt provokerende pus.

Hyllekrog fyr

Vi gik langs stranden ud til fyret og tilbage igen ad hjulsporet inde på tangen. Det var en forholdsvis stille dag med let tåge. (Altså ikke den høje blå himmel som på billedet... Jeg har endnu ikke fået købt det der kamera!) Det blev en fin tur i et lidt mystik-præget landskab.

Skøn tur på et par timer. Kan varmt anbefales, men husk ingen adgang 1. marts til 15. juli, da det er et fuglereservat.

Har man madpakke med, kan den f.eks. nydes på fyrets trappesten.

Ingen kommentarer: