søndag den 10. februar 2008

Agilitytræning

Hundene og jeg har været på besøg hos Tina for at træne agility.

Jeg har jo ikke sådan rigtig trænet agility med mange forhindringer i fire år! Chok, hvor var det overvældende at holde rede på det hele. Jeg følte mig virkelig rusten. Breezy derimod kunne huske det hele. Hun stoppede sågar på felterne. Hun sprang lige de to sidste pinde over i slalomen de to første gange, og virkede lidt stiv og dermed langsom i slalomen i forhold til hvordan hun var før. Men egentlig var det imponerende hvor glat det gik.

Chaya, Etzi og Rina fik glædeligt vist at fremad-kommandoen er godt indlært. Desuden begyndte de træning af løbefelt på A-et. Vi havde det mægtig skægt.

Jeg fik også lejlighed til at se Ergos løbefelter live. Jeg har hidtil kun set dem på video. Jeg synes, det ser rigtig godt ud. Især balancebommen er flot. Det er hurtigt og samtidig vil jeg mene at man ikke kan være i tvivl som dommer. Det er nemt at se at han rører feltet. Og han ramte på præcis samme måde hver gang i de gennemløb jeg så.

2 kommentarer:

Gitte Hoffmeister sagde ...

Hej Nanna.
Jeg så lige i programmet til Vallensbæk stævnet at du kommer og optræder med Breezy.
Det var godt nok en overraskelse :-)
Det glæder vi os til. Så håber vi at vi kan vise nogle bedre løb end dem vi lavede i weekenden ;-)
Hilsen Gitte og Zinnia

Shetla sagde ...

Ja, gys. Jeg var nok lidt overmodig, da jeg meldte til. Hverken Breezy eller jeg har nået at komme i form til det. Men vi satser på at have det hyggeligt og sjovt alligevel.