torsdag den 7. januar 2010

Pupdate (men uden fotos) og navne

Rinas hvalpe stortrives. Dags dato 15 dage gamle. De har netop åbnet øjnene, så derfor ingen spritnye fotos i denne omgang. De går nu ind i mellem oprejst, men de bruger stadig hovedparten af deres tid på at spise og sove, så de kan vokse sig smukke og stærke ;-)

Det helt store spørgsmål de næste par dage er hvad deres stambogsnavne skal være. Jeg gør mig flere overvejelser.
Skal jeg fortsætte med S-navne pga kennelnavnet Shetla?
Skal det at de er født ved juletid spille ind? Altså juletema af eller anden slags. F.eks. Shetla's Wish Upon a Star. Og den anden så?
Skal far og farmors medie-tema bruges? Far = Meet the Press. Farmor = Media Frenzy. Det kunne f.eks. være Shetla's Make a Splash og Shetla's Be a Scoop. Dem kan jeg egentlig godt lide.
Men jeg er også lidt glad for ordet "spunky" til Lillemands navn.
Jeg har også dvælet ved tanken om at kalde ham Bi Jingo, da han er tofarvet og det var lidt af en overraskelse for mig. By jingo er nemlig et udtryk for overraskelse og samtidig også beslutsomhed, og det er jo ikke helt dårligt. Men nej, jeg foretrækker nok at deres navne matcher hinanden på en eller anden måde, og så fungerer Bi Jingo ikke rigtig.

1 kommentar:

Berit Bilde sagde ...

Flotte og (kan man kalde dem) velovervejede navne?!

Jeg stemmer nu for dit juletema, når det nu skal være :-)