torsdag den 14. januar 2010

Introducing...

Shetla's Be a Scoop  &  Shetla's Make a Splash


I går aftes blev de 3 uger gamle. Scoop vejede 835g, Splash 720g. Rina, deres mor, vejede som den mindste i kuldet på det tidspunkt 678g, da hun var 3 uger. Ergo vejede 858g, Emsi 796g, Zinnia 1000g, Etzi 938g og Elliott 964g. Mormor Breezy vejede sølle 735g. Jeg skriver sølle, fordi hun jo som voksen er endt på 39,7 cm og er særdeles kraftigt bygget. Vægtene i denne alder kan ikke bruges som nogen pålidelig indikator af voksenstørrelse, desværre.

Jeg er godt tilfreds med deres udvikling indtil videre. De er begge nysgerrige, også helt på egen hånd. De reagerer godt på kontakt. Splash er glad for at holde fast i mine fingre med munden også når jeg rusker forsigtigt, og han elsker at kysse :-)
Scoop er lidt sikrere på benene end Splash på nuværende tidspunkt. Hun rejser sig ligesom højere. Og jeg er imponeret af hvor flot hun står på sine ben; four square som man siger på engelsk. Og så har hun attitude. Mand, jeg håber hun bliver smuk, for jeg tror hun kan blive sjov at udstille.

Begge hvalpe er i øvrigt foreløbigt reserveret.

2 kommentarer:

Anni Pedersen sagde ...

Hvor er det nogle super søde billeder og nogle dejlige hvalpe.

Bluedog sagde ...

Hvor er de altså skønne begge to og fine navne du har fundet på:o)

Dejlige billeder!