onsdag den 2. januar 2008

Finsk dogdance sheltie

Jeg har forelsket mig i endnu en video på YouTube. Denne gang er det en ung finsk pige og hendes skønne sheltie Sonic.

Dette er hendes deltagelse i semi-finalen i en talent-konkurrence magen til den, engelske Tina og hendes border collie deltog så succesfuldt i. (Hvis nogen har set det? Kan også findes på YouTube.)



Først Biscuit og nu denne Sonic. Hmmm... måske er min "kløe" efter en blå sheltie ved at være lidt stor ;-)

Hvor ville jeg dog ønske, at jeg kunne forstå hvad dommerne i talentkonkurrencen siger. Men jeg kan ikke finsk. Nogen, der kan hjælpe?

På tv-kanalens hjemmeside kan man også finde video af deres finale-show og deres indledende optræden. Jeg kan bedst lide den med Hobitten ovenfor, men tjek lige hvordan hun bruger elefant-tricket i sit finaleshow. Og det er godt nok også imponerende hvor længe og hvor hurtigt han kan gå på bagben. Det virker desværre ikke som om dommerne er særlig positive i deres respons på hendes finaleshow.

Sini & Sonic i finalen
Sini & Sonic i deres pirat-optræden

En anden ting, man kan lære af at se på disse tre koreografier, er hvordan man kan bruge de samme tricks - eller overvejende de samme tricks - til god effekt i flere koreografier.

4 kommentarer:

Gitte Hoffmeister sagde ...

Wow hvor er den bare dygtig den Sheltie.
Vi har da noget at leve op til med vores sorte piger. Der skal vist trænes lidt mere ;-)

Shetla sagde ...

Ja, er det ikke bare flot.
Jeg tror, jeg har fundet ud af hvorfor jeg bedst kan lide Hobit-nummeret. Musikken passer virkelig godt til hundens tempo.
Men musikfortolkningen er super i alle tre numre.
Mega-inspirerende at se på.

Johanna sagde ...

Super flot!!! Hvilke dommer kommentar vil du have oversat? :o)

Shetla sagde ...

Altså, jeg er ikke kendt for at manglende nysgerrighed. Så jeg vil gerne have oversat så meget som muligt ;-)

Man kan høre kommentarer på videoerne fra semi-finale og fra finale. Kan du hjælpe, Johanna?
P.S. Velkommen hjem fra Down-Under!