tirsdag den 21. juli 2009

2x2 slalom, fase 5...

Et par dages pause med træningen indtil 19/7. Her placerede jeg så igen pindene et nyt sted i haven.



Træningsrunde 10 med Smarty = 3-4 minutter.

Startede med et sæt pinde og lige på for at etablere belønningslinjen. 1 af 1 højre og venstre.

105 grader tilgang; 1 af 1 højre og venstre.

130 grader tilgang; 3 af 5 venstre og 2 af 2 højre. Hendes fejl bestod begge gang i at hun gik ind bagfra istedet. Har jeg mon ikke etableret belønningslinjen godt nok, før jeg satte vinkler på.

Nå, men det superpositive ved fejltagelserne var at se, at hun slet ikke viste tegn på nedsat motivation. Og hendes fart frem til pindene tror jeg også er fin for fasen. Hun løber frem i let galop.

Jeg besluttede at sætte næste sæt pinde op og se hvordan det gik.

Det blev en stor succes. Seks 100 % rigtige forsøg med en meget let tøven mellem de to sæt pinde (9 fodslængders afstand mellem de to sæt pinde): lige på + 100 grader + løbende fører.

Ingen kommentarer: