fredag den 30. maj 2008

Ronja har fødselsdag...

Ronja 17-02-2008; 14½ år gammel og det har hun jo. Og det er...
på søndag !

Hurra... Hurra... Hurra...

Første juni fylder min gamle Ronja 15 år.


LP1 LP2 BRGPR DKAGCH
Zarvo's Reason to Rejoice


Jeg har selv givet hende stambogsnavnet. Det betyder "grund til at glædes", og hun har sandelig givet mig mange glæder i årenes løb.

Ronja 8 ugerAugust 1993 var hun min første tricolour og bare 8 uger. Hun var blevet valgt, da hun var 21 dage, og alene ud fra at hun var den eneste i kuldet, der havde lidt hvidt i nakken. Virkelig sagligt og seriøst... men nogle gange har man lov at være heldig ;-)

I dag 15 år gammel er Ronja blevet grå om næsen og nærmest døv. Men hun traver rask med på vores gåture... også dem på 8-10 km. Ingen tegn på slid eller gigt overhovedet... og hun løb jo endda agility i stor klasse indtil hun blev 6 og langt om længe måltes lille (39,3 cm FNYS!). Hun nåede faktisk at vinde agility klasse 3, mens hun var i stor klasse. Godt gået, synes jeg.

Hun har selvfølgelig også stadig alle sine tænder og gnaver lystigt på sine BARF-kødben.

Ronja er nu mor, mormor og oldemor til flere dejlige tricolour. Ja, udelukkende tricolur indtil videre faktisk. Et helt dynasti af sorte sheltier. Selv holder hun vist mest af sit første barnebarn, Chaya.

Tak til hendes opdrætter for en dejlig tøs. Tak til alle hundevenner, trænere og dommere, der gennem årene har bidraget til vores sjov og succes. Og især tak til Ronja for hendes enorme livsglæde og vitalitet.



Tillykke med de 15 år, gamle tøs!

I anledning af dagen vil jeg blive meget glad for en lille hilsen i kommentarer... også fra de gæster, der ikke plejer at skrive noget. På forhånd mange tak!

11 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Nanna.

Stort Til Lykke med din gamle tøs, hun ligner jo ikke en på 15. Jeg så hende jo "live" i lørdags, og det er skønt at se, at ens opdræt klarer den så fint, specielt i den alder. Jeg håber du må have glæde af hende i "mange" år endnu. Flot præsentation.

Bedste Hilsner

Bianca.

Anonym sagde ...

Tillykke med den gamle tøs fra en flittig læser af din blog :-)

Gitte Hoffmeister sagde ...

Hej Nanna.
Tillykke med din gamle tøs. Det er nu herligt når vi får lov til at beholde vores hunde så længe.
Tak til Ronja for hendes skønne barnebarn Zinnia.
Og et ekstra Tillykke fra tidligere holdkammarat fra "Big is beautiful" Zita.
Mange hilsner Gitte

Unknown sagde ...

Et stort tillykke med dagen ønskes du af Bianca alias "Zarvo`s Prime Hekla" + familie.
Hvor er det dejligt at se at Ronja holder sig så godt.
Bianca fyldte 15 år i lørdags d. 24/5 og bortset fra nedsat hørelse og syn er hun også stadig frisk.
Det er en ganske særlig oplevelse at få lov til at følge sin sheltie gennem så mange år. Hver dag føles som en gave.
Jeg tror at du Nanna, ligesom jeg selv, ikke kan lade være med at tænke tilbage.
Hvor har vores tøser tilbragt mange dejlige timer sammen og ikke nok med det, husker du bl.a. Royal Canin Masters m.v.
Ja, jeg tror aldrig jeg vil glemme jeres flotte præstationer.

Knus fra

Susanne Frostholm + Bianca

Anonym sagde ...

Hej Mormor!

Jeg ønsker dig 1000 gange tillykke med fødselsdagen! :-)
Jeg håber jeg er ligeså frisk når jeg bliver din alder.

Mange slik og bjæf fra Emsi

Bluedog sagde ...

Hej Nanna
Hjertelig tillykke med Ronja's 15 års fødselsdag, sikke en flot alder. Hun holder sig rigtig godt, ligner ikke en hund på 15 år. Jeg håber hun holder rigtig mange år endnu:o)
Mange hilsner
Vicky, Dooby og Zimba

Anonym sagde ...

Kære Ronja

Hjertelig tillykke med din fødselsdag! Fantastisk godt, ser du stadig ud! I dine unge dage var du en fantastisk hund at have til træning :-)

Rigtig mange hilsner
Marianne, Vomba og Yatzy

Tina Mette Jørgensen sagde ...

Hej søde Nanna og skønne Ronja ;-)

Kæmpe stort tillykke med de 15 år Ronja.... du er en fantastisk dejlig hund!

Ja Nanna, det glæder mig at Du kan fejre Ronjas 15 års dag, hvor hun stadig kan gå med på de lange ture, og hun stadig kan gå helt i hvalpestadie når hun leger ;-)

Jeg må jo nok indrømme at Ronja altid har været min øjesten af alle dine sorte tøser... også hun er noget helt specielt!!

Så endnu et stort TILLYKKE skal lyde fra os på Sortsøvej... og et specielt tillykke til Bedstemor-Ronja fra Ergo ;-)

Knus fra Kim og Tina

OBay Shelties sagde ...

What a beautiful girl at 15! I so love those special old girls. Enjoy her!

Shetla sagde ...

Tusind tak for jeres hilsner. Jeg bliver bare så glad hver gang jeg læser dem! Og jeg har læst dem mange gange, kan I tro.

Anonym sagde ...

Hej Nanna

Tillykke Tillykke med Ronja - hun er en dejlig gammel pige. Håber det går godt med børnebørnene og deres drægtighed og vi krydser fingre for to dejlige bunker oldebørn til gamle Ronja :-)

Kærlig Hilsen
Louise & vuffer