onsdag den 21. maj 2008

Inspiration til agilitytræningen

Regula Tschanz - agility training week 22 Min veninde Regula i Schweiz er begyndt at lægge sine ugentlige træningsbaner på nettet. (Eksempel til venstre, klik for større)

Hvis du er interesseret i at se hvad en dobbelt schweizisk mester i stor klasse, landsholdsdeltager i lille klasse og tidligere landsholdstræner sætter op til sine kursister, så kig under "wochentraining" på hendes hjemmeside. Regula selv løber med både sheltie og border collie.

2 kommentarer:

Gitte Hoffmeister sagde ...

Interessant bane! Der kan man da virkelig få trænet "serpentinere".
Jeg må hellere se på hendes andre baner, man kunne jo få lidt inspiration :-)

Shetla sagde ...

Jamen, så var det da godt at jeg gjorde opmærksom på det.

Jeg ved at Regula som dommer går meget op i linjer på banen. At der skal være mental udfordring for føreren, således at den fører, der bedst forstår at se gode løbelinjer for hunden, bliver belønnet.

Det synes jeg også man kan se i denne træningsbane. At man skal tænke længere frem på banen for at finde den optimale bane for hunden, så den er godt placeret til de næste forhindringer.

Noget af det, der gør agility til mere end bare et spørgsmål om at kunne løbe stærkt.