torsdag den 3. januar 2008

Det bliver vist en fuser...

Tænkte jeg ville bruge en nytårs-metafor i anledning af tidspunktet.

Desværre ser det ikke ud til at lykkes at få parret Chaya. Æv, tror ellers det er en god kombination for nogle arbejds-sheltier.

Hvad kan jeg sige? Tøsen er helt grøn, hannen er halv-grøn, og jeg har kun prøvet at være alene om det med en erfaren han. Gid en af de dygtige hanhunde-ejere ville skrive en guide ud i kunsten at håndtere parringer!

Chaya er egentlig nem nok og står pænt for ham, men så springer hun væk med et piv pludseligt - jeg gætter på at det er når han er ved at ramme. Hannen vil ikke rigtig give den gas, når jeg er for tæt på. Så det gør jo tingene lidt svære at få klaret. Uh, hvor er det frustrerende.

En af de dage, hvor jeg ikke er så vild med at være opdrætter.

1 kommentar:

Johanna sagde ...

Der er ingen nem måde med sheltier. Border collier er til gengæld Piece of Cake! Jeg får lavet en løs oversættelse i løbet af weekenden til dig med kommentar fra dommerne til videorne...