mandag den 17. december 2007

Tidlig juleferie - aaaaeeeehhhh!

Jeg har næsten fået juleferie allerede, idet jeg ikke skal undervise mere i år. Jeg er gymnasielærer - for dem der ikke ved det. Jeg har godt nok liiige 7 sæt stile, der skal rettes, fordi jeg er kommet lidt bagud med rettearbejdet.

Nå, men hundene nyder virkelig godt af min "næsten" juleferie. Vi får rigtig gået lange ture og trænet tricks.

I lørdags gik vi en helt fantastisk tur gennem skoven, over markerne og ned til diget. Vandet var fuldstændig stille og spejlblankt. Der var også lige en plet klar himmel, som spejlede sig og gjorde vandet helt lysende lyseblåt. Det var noget så smukt.

Turen var på knapt 7 km, og gamle Ronja traver stadig med. Man kan slet ikke se på hendes bevægelser, at hun lige er fyldt 14½. Hun ville stadig være den perfekte model for korrekt sheltiebevægelse. Fuldstændig rolig ryglinje og flydende trav med skub i. Og hun har samtidig energi til at grave i sandet eller lægge op til lidt leg, når vi kommer ned til vandet. Pragtfuldt! Håber jeg kan beholde hende et godt stykke tid endnu.

Her til aften har Rina lært at hoppe lige op i luften. Det tog fem minutter med klikkertræning. Det synes hun er mægtig skægt. Nogen ville nok synes, at jeg hellere skulle lære hende at sidde stille ;-)
Men altså, helt ærligt - hvor skægt er det?!

Jeg er begyndt at fodre fårene hver dag. Græsset i folden er der ikke megen næring i nu. Så nu kommer de fræsende, straks de ser mig. Flottere indkald kan man ikke ønske sig. Nu skal de bare lære at dække på kommando...

1 kommentar:

Johanna sagde ...

En lille hilsen fra Johanna & de 4-benede. Hvor er det dejligt at laese opdateringer...maa jeg linke til din blog? Glaedelig Jul samt Godt Nytaar!!! Hilsen, Johanna