torsdag den 20. december 2007

Fugleinfluenza - fnys!

Årh, den forbandede fugleinfluenza. Nu skal mine søde små høns igen være spærret inde af hensyn til smitterisiko. Heldigvis er det da på den tid af året, hvor de alligevel ikke går så meget uden for stalden. De hygger sig med at tusse rundt i den store fårestald istedet. Men der er jo også nok at gå og rode i.
Det er dværghøns af gammel dansk type. Jeg synes de er vældig kønne. De er også gode mødre, så bestanden vedligeholder sig selv. Æggene er små, men blommerne er store.

Nu er det ikke fordi jeg har kyllinger lige nu, men jeg har kun taget billeder af høns med kyllinger. Dette er en af de spættede høner. Hanerne har jeg også i flere nuancer. En med fortrinsvis hvid krop, en med almindelig rød krop og en med meget mørkerød krop.

Ingen kommentarer: