tirsdag den 21. september 2010

Zinnia i landskamp mod svenske Izor

Landskamp mellem Sverige og Danmark i Roskilde. Gitte Hoffmeister med Shetla's Ezinnia at Equinox (Zinnia) løb mod svenske Annika med Sobelkustens Ice Floe (Izor). Deres indbyrdes kamp endte 1-1. Totalt sejrede Danmark 17-15.

Nednefor ses det ene løb. Først løber svenskeren, og jeg sad og tænkte at det så vel nok hurtigt ud. Jeg bliver nogle gange snydt af Zinnias fart. Hun ender med en hurtigere tid end jeg havde troet. Se lige videoen og se hvem du synes ser hurtigst ud.




Den svenske sheltie ser ud til at bevæge benene mere hektisk, synes jeg. Og måske blev jeg også narret af speakerens begejstring for farten.
Det korte af det lange: Zinnia slår den svenske sheltie med godt 3 sekunder. Kan du se hvorfor? Jeg har mine bud, men hvad tænker du?

Tip: Sammenlign de to hundes bane mellem forhindringerne. Handling betyder uendeligt meget.

Det er derfor denne sport bliver ved med at være udfordrende og ikke har en hujende fis at gøre med latterliggørelsen i tv-programmet Hund og hund imellem.

Ingen kommentarer: