fredag den 12. februar 2010

Mere pupdate

Søndag til tirsdag var min far her for at hundesitte, da jeg havde en lidt lang arbejdsdag mandag. Dejligt at jeg ikke behøvede bekymre mig. Mine forældre har været så søde til at komme et par dage på skift og passe hundene, når jeg havde lange arbejdsdage. Tak for jeres hjælp!

Mandag havde hvalpene også besøg af min kollega Helle og hendes golden retriever Holly. Holly er en perfekt hund. Hun er så socialt begavet og kommunikerer meget tydeligt. Det er et herligt studium i hundesprog, når vores hunde er sammen. Prøv f.eks. at se på billederne, hvordan hun snuser i gulvet for at virke beroligende på hvalpene.

Det var en overraskelse for mig, at i denne nye situation var det Splash og ikke Scoop, der var hurtigst afslappet. Han var faktisk mere end bare afslappet, han lagde op til at lege med Holly. Jeg har åbenbart kaldt ham supermand så meget, at han selv tror på det ;-) Nej, spøg til side. Det var enormt bekræftende at se, at mit arbejde med at præsentere nyt på positiv vis har båret frugt. Dette er en side af opdrætsarbejdet, jeg især nyder. Det er så fascinerende at se dem vokse på alle måder.



Onsdag aften blev de 7 uger gamle. Scoop vejede 1655 g, og hun har så taget 225 g på fra 6 til 7 uger. Splash vejede 1640 g, og han har taget 280 g på fra 6 til 7 uger.

Torsdag kom DKKs chipper for min kreds. De sagde lige et lille piv, men det var også alt. Det var ikke slemt. Det er fjerde gang Irene chipper hos mig. Det har været upåklageligt hver gang.

På mandag går turen til Holte for øjenlysning hos Finn Boserup.

2 kommentarer:

Gitte Hoffmeister sagde ...

Nej hvor ser de dog lækre ud.
Håber at det lykkes at mødes en af de nærmeste dage.

Yngve og Beate sagde ...

Nydelige valper og de harsamme far som vår lille Piwo